Завдання для учнів 9-А класу
Вкажіть,
кому належать слова з твору «Слово про похід Ігорів».
1. «Тоді... ізронив злоте слово, із сльозами змішане...».
2. «...Хочу голову свою положити або напитися шоломом з
Дону».
3. «...Біжить сірим вовком».
4. «...Якщо кому хотів пісню творити, то розтікався він
мислю по древу».
5. «Один брат Один світ світлий — ти, Ігорю! Обидва ми
Святославичі».
6. «Лучче ж би потятим бути, аніж полоненим бути».
7. «...Свої віщії
персти на живії струни накладає,— і вони самі князям славу розкотали».
8. «Уже нам своїх милих лад ні мислію помислити, ні думою здумати, ні очима
оглядіти, а злота і срібла того не мало загубити».
9. «Ні хитрому, ні скритному, ні чаклуну спритному суда Божого не минути».
10. «Коли сокіл до гнізда летить — то ми сокільця опутаємо красною
дівицею».
11. «Ти-бо можеш Волгу веслами розкропити, а Дін шоломами вилляти!»
12. «Хоть і тяжко тій голові бути
без пліч — зле тілу без голови».
Виберіть
правильний варіант відповіді.
1. Місто, де
перебувала Ярославна, очікуючи свого коханого Ігоря:
А Суздаль;
Б Путивель;
Б Путивель;
В Новгород;
Г Київ.
2. За
соціальним станом героїня «Слова...»:
А дворянка;
Б простого роду;
В княгиня;
Г бояриня.
Г бояриня.
3. Якому
птаху автор поеми уподібнює Ярославну?
А Лебедю;
Б перепілці;
В голубці;
Г зозулі.
Г зозулі.
4. Щоб
допомогти Ігорю повернутися із полону, пощадити його воїнів, героїня
звертається до:
А вітру і сонця;
Б птахів і хмар;
В місяця і зірок;
Г моря і гір.
5. Яка із
сил природи не допомагала Ігорю втекти з полону половецького?
А Смерч;
Б мороз;
Б мороз;
В море;
Г річка.
6. Образ
Ярославни у творі можна порівняти з:
А хвилею морською;
Б квітучою землею Руською;
В золотим промінчиком;
Гпровідною зіркою.
7. Спів
героїні нагадує:
А колискову;
Б плач;
В коломийку;
Г посівальну.
8. Ярославна
у творі — уособлення:
А добробуту і радості на землі;
Б краси українок;
В українських жінок, що стали вдовами або були розлучені з чоловіками-воїнами;
Г людини, яка порозумілася з природою, з довкіллям.
В українських жінок, що стали вдовами або були розлучені з чоловіками-воїнами;
Г людини, яка порозумілася з природою, з довкіллям.
9. Щоб
утерти «князю кривавії його рани на дужому його тілі», Ярославна хоче
перетворитися на:
Аз олоту рибку;
Б чарівну фею;
В чайку;
Г човник.
10. З
неперевершеною майстерністю розкрив образ Ярославни, переклавши уривок з поеми
«Плач Ярославни»:
А М. Максимович;
Б І. Франко;
В М. Чернявський;
Г Т. Шевченко.
Г Т. Шевченко.
11. «Легкий,
крилатий господине!» — так звертається Ярославна до:
АІ горя;
Б Бояна;
В сонячного променя;
В сонячного променя;
Г вітру.
12. Свого
коханого героїня називає:
А безцінним;
Б золотим;
В ладом;
Г святим.
1. Від чого
залежать зміни у ритмі «Слова...»?
А Настрою самого оповідача події;
Б смислових інтонацій;
Б смислових інтонацій;
В явищ природи;
Г поведінки того чи іншого героя.
2.
Енергійний ритм поеми простежується:
А коли Ігор вирішує тікати з полону;
Б під час перемоги над половцями;
В у сні Святослава;
Г на початку бою.
3.
Фольклорний жанр, який відчувається в поемі:
А казка;
Б легенда;
В пісня;
Г переказ.
4. Зозуля у
творі символізує:
А самотність;
Б отримання щасливої звістки;
В добробут;
Г зажуреність.
Г зажуреність.
5. Птах,
який є символом доброго молодця:
А жайворонк;
Б орел;
В сокіл;
Г лебідь.
6. Рух
половецьких полків автор зображує на прикладі:
А зграї голодних вовків;
Б чорних хмар;
Б чорних хмар;
В літаючих ворогів;
Г сильного вітру, який стогнав і завивав.
7. Найбільше
у творі використано епітетів зі словом:
А хоробрий;
Б золотий;
В кривавий;
Г великий.
8.
Найчастіше у «Слові...» вживані епітети на позначення:
А внутрішнього стану героїв;
Б кольорів;
Б кольорів;
В смаків;
Г рис характеру.
9. Який художній засіб використав автор
«Слова...» у фразі: «Тоді великий
Святослав ізронив злато слово»?
А Метафору;
Б порівняння;
В гіперболу;
Г епітет.
10. Визначте
порівняння, яке відповідає даному висловлюванню цитатою з твору: «Всеволодові
воїни — куряни скачуть:
А «яко вихрє»;
Б «мов лебеді сполохані»;
В «як ті сірі вовки в полі»;
Г «наче сизі орли під хмарами».
11. Застосування метафор у «Слові» дозволяє нам
право зіставити цей твір з:
А видатним літописом;
Б посланім;
В музичною симфонією;
Г проповіддю.
12. Яке
символічне визначення слова «меч», не притаманне для Русі, зайве у нижче вказаних
поясненнях?
А влада, війна;
Б символ всього руського народу;
В священна річ;
В священна річ;
Г миттєва реакція.
1. День
тижня, коли князь Ігор вперше виступив проти ворога:
А понеділок;
Б середа;
В п’ятниця;
Г субота.
2. Отримавши
перемогу над половцями, русичі кинули під ноги Ігоря ворожі:
А шоломи;
Б списи;
В кунчуки;
Г хуругви.
3. Внуком
якого бога названий віщий Боян у «Слові...»:
А Зевса;
Б Велеса;
В Сварога;
Г Ра.
4. Прикмета,
яка застерігала князя Ігоря від небезпеки під час першого походу:
А його кінь перечепився через камінь;
Б подув холодний вітер;
В темні хмари набігли на сонце;
Г на Доні хвилі піднялися.
5. Жива
істота, з якого порівнюється половець:
А вовк;
Б ворон;
В орел;
Г лисиця.
6. Здобувши
перемогу над половцями, Ігор Святославович взяв собі:
А бойові знаки ворога;
Б дорогі тканини і одяг;
В коня вороного;
Г срібло-золото.
7.
Найстрашнішим для князя є:
А смерть від меча;
Б перебування у полоні;
В втрата зброї військової;
Г затемнення сонця.
8. Автор
«Слова…», захоплюючись головним героєм, називає його:
А ясенем;
Б голубом;
В сонцем;
Г вітром.
9.
Благородство Ігоря під час бою виявилися в тому, що він:
А підбадьорив свою дружину;
Б пощадив пораненого половця;
В постійно перебував попереду свого війська;
Г надав допомогу братові Всеволоду.
10. Ігор
Святославович — князь:
А Трубчевський;
Б Суздальський;
В Новгород-сіверський;
Г Путилівський.
11. Який
князь сильніший від угорського короля?
А Роман Волинський;
Б Ярослав Осмомисл;
В Всеволод Суздальський;
Г Всеволод Святославович.
12. На думку
автора «Слова…», поразка Ігоря — це:
А невміння вести дружину в атаку;
Б його знервований стан ватажка;
В розплата за свій егоїзм і самовпевненість;
Г безрозсудливість і слаба орієнтація на території
ворога.
1. Про
справжність «Слова...» свідчить:
А історичний твір «Олександрія»;
Б «Галицько-волинський літопис»;
В «Літопис Самовидця»;
Г поетична повість «Задонщина».
2. Події у
творі співець намагається відобразити, починаючи з часів:
А правління Володимира;
Б заснування Київської Русі;
В виникнення першої друкованої книги;
Г свого дитинства.
Г свого дитинства.
3. За
жанровою спрямованістю «Слово...»:
А ліро-епічна поема;
Б історична повість;
В літописна оповідь;
В літописна оповідь;
Г притча.
4. Основну
думку твору становлять прислів’я:
А «І після сонця бува негода отак і в народі»
Б «Чи є що краще, лучче в світі, як укупі жити!»
В «Хто любить людей, того й люди люблять»;
Г «Яка совість — така і честь».
5.
«Слово...» — це найвидатніша пам’ятка давньоруської літератури, яка:
А докладно розповідає про взаємостосунки між князями;
Б є закличним зверненням до людей;
В виключно відображує роль природи у самовираженні внутрішніх почуттів героїв;
Г акцентує увагу читача на перемоги Ігоря і його дружини.
В виключно відображує роль природи у самовираженні внутрішніх почуттів героїв;
Г акцентує увагу читача на перемоги Ігоря і його дружини.
6. Князь
Ігор виступив у похід 23 квітня:
А1258 року;
Б1138 року;
В 1185 року;
Г1518 року.
Г1518 року.
7. Хто
вимагав від князів, щоб вони припинили свої чвари і об’єдналися для боротьби з
ворогом:
А Нестор Літописець;
Б невідомий історик;
В руський народ;
Г кобзарі і лірники.
8. Читача
автор «Слова...» називає:
А вельмишановним і уважним;
Б братом;
В поважним гостем;
Г другом.
9. Про кого
у творі зазначається: «...якщо кому хотів пісню творити, то
розтікався він мислю по древу»?
А Ярослава;
Б Всеволода;
В незнайомого кобзаря;
Г Бояна.
10. Князь
Ігор — це внук:
А Романа;
Б Олега;
В Мстислава;
Г Ярослава.
11. Першим,
хто знайшов «Слово...», був:
А І. Вишенський;
Б князь Данило Галицький;
В О. Мусін-Пушкін;
В О. Мусін-Пушкін;
Г Г. Сковорода.
12.
Українською мовою вперше був здійснений переказ «Слова...»:
А М. Шашкевичем та І. Вагилевичем;
Б С. Руданським та І. Франком;
В Т. Шевченком і П. Мирним;
Г М. Максимовичем і Ю. Федьковичем.
Г М. Максимовичем і Ю. Федьковичем.
Немає коментарів:
Дописати коментар